Arkiveringsprojektet

Är du gammal forumist och sugen på en nostalgitripp? Eller är du ny och vill lära dig mer om forums historia?

Arkiveringsprojektet syftade till att skapa ett arkiv för vår förening vid KvinnSam – Nationellt bibliotek för genusforskning (f.d. Kvinnohistoriska samlingarna). Rent praktiskt bestod arbetet i att ta fram och sortera Forums 30-åriga historia såsom den ter sig i pappersform (protokoll, verksamhetsberättelser, medlemsbrev, pressklipp, mm) och därefter överlämna handlingarna till KvinnSam. Väl i KvinnSams ägo blev handlingarna tillgängliga för vetenskaplig forskning. Klicka på länken ovan och börja utforska!

Bilder från arkiveringsmötet den 8/9 2011

För mer bilder, se vårt bildarkiv.