Bildarkiv

Forums historia, från 1970-tal till nutid, håller långsamt på att arkiveras för att bli tillgänglig för kommande generationer och forskare på KvinnSam – Nationellt bibliotek för genusforskning (f.d. Kvinnohistoriska samlingarna) i Göteborg. På denna sida samlar vi bilder från en liten del av den stora mängd material som finns: allt från affischer från evenemang till bilder på omslag av Forums tidigare medlemstidning “Kvinnor och forskning” och daterade FlexiDiscar med Forums gamla medlemsregister. Tänkt lite som en nostalgitripp för gamla medlemmar och ett synliggörande av Forums historia för nya medlemmar och andra intresserade.

Affischer från diverse Forum-evenemang från 70-tal – 2000-tal

Forums fd. medlemstidning “Kvinnor och forskning”

Medlemsinformation